Strawberry Cupcake

MY HEART VOICE
Tuesday 6 November 2012 ? 0 Atashinchi ?

"Hawa dijadikan oleh Allah daripada tulang rusuk kiri Adam dan tujuan Hawa diwujudkan adalah sebagai peneman kesepian Adam di syurga"

Selamat sejahtera ke atas kamu, peace be upon you and Assalammualaikum. Today, I would like to share my heart voice which full with sadness but many of hope. But it more to my doa to Allah. Read, think and take it as your inspiration :)


Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang,

     Ya Allah ampunilah hambamu yang lemah ini ya Allah. Aku tak mampu nak hadapi dugaan yang kau beri padaku. Aku belum cukup kuat untuk berdepan dengan cabaran bersama kaum Adam. Aku selalu menangis bila aku tak mampu hadapi dugaan Mu. Adakah aku berdosa dan adakah aku cuba untuk melawan takdir bila aku menangis ?

     Kasih sayang dan rasa cinta aku hanya untuk Mu ya Rabbi dan untuk orang yang telah Engkau berikan salah satu tulang rusuk kirinya untukku. Aku mohon kepada Mu ya Allah, jadikanlah dia pemilik salah satu tulang rusuk kiriku. Aku tak mampu hilangkan perasaan sayangku padanya jika dia pergi ya Allah.

     Tapi terlampau banyak cabaran dan dugaan yang telah Engkau berikan padaku dalam hubungan aku bersama dia. Adakah Engkau sengaja mahu melihat kekuatan iman kami ataupun dia bukan pemilik salah satu tulang rusuk kiriku?

     Berikanlah aku petunjuk Mu ya Allah.Mana yang benar dan mana yang salah. Jika itu qada' dan qadarku,
Insyaallah aku akan tunduk dan patuh kepada arahan dan ketentuan Mu ya Allah ...

Ini adalah sekadar luahan rasa. Bukan untuk menunjukkan yang Mira alim atau wara'. Semoga semua post Mira dapat dijadikan pengajaran :) Wasalam.

Amirah Jamal .


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post


// Cinta Kita-Teuku Wisnu ft Shireen Sungkar