Strawberry Cupcake

SMILE CAN HIDE A THOUSAND PAINS
Thursday 25 October 2012 ? 0 Atashinchi ?


"Just because a person smiles all the time , doesn't mean their life is perfect . That smile is a symbol of hope and strength"


Smile like this can make me happy-with Nurin


Selamat sejahtera ke atas kamu . Cemburu , jealous ? Frasa tu memang ada dalam setiap hidup manusia ciptaan Allah . Sama ada kaum adam atau hawa , memang akan ada perasaan tu cuma yang lebih ketara selalunya perempuan . Ya , perempuan .. Macam aku ..


"Cemburu bermaksud  kurang percaya , syak wasangka atau curiga akan sesuatu" 

Sejak kebelakangan ni perangai yang dulu dah datang semula . Perasaan cemburu yang melampau makin suka pada aku . Sehinggakan seorang perempuan yang tegur dia di Twitter pun aku dah mula fikir lain . Aku dapat rasa cemburu aku ni makin lama makin melampau . Tapi cemburu tanda sayangkan ?


"I only get jealous because I love you and I don't want anyone else to have you" 

Aku tahu lelaki akan rasa rimas kalau perempuan terlalu kuat cemburu . Tapi aku cuma risau ada orang yang rampas dia . Maklumlah perempuan lebih ramai daripada lelaki sekarang ni . Aku tak sanggup nak kongsi kongsi ni :(

Fatin Amira ada nasihatkan aku supaya kawal perasaan cemburu tu , THINK POSITIVE ! Now , I took her words as my reminder if I begin to be jealous . Aku dah boleh kawal perasaan cemburu tu , think positve dan sentiasa berfikiran terbuka . Alhamdullillah , dah kurang sikit perang dunia ketiga berlaku antara kami . 


Bukti yang aku dah boleh kawal cemburu aku. Selalunya dah kutuk kutuk budak ni . Syukur kepada Allah :)
Atas si simpulan tweet . Bawah aku reply .


"Terima kasih ya Allah kerana Engkau telah memakbulkan doaku. Semoga kesabaranku seperti kesabaran sahabat Rasullullah, Bilal bin Rabah"



Amirah Jamal .





Thanks for reading :)




. Newer Post


// Cinta Kita-Teuku Wisnu ft Shireen Sungkar